Informatii si Conditii de Calatorie

Informatii si Conditii de Calatorie. Documente necesare calatoriei.

 

- Documente necesare calatoriei: carte de identitate valabila sau pasaport valabil (OBLIGATORIU - pasaport pentru copiii sub 14 ani, indiferent de destinatie).

- Cetatenii romani pot calatori in statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Schengen si Spatiului Economic European cu cartea de identitate sau pasaportul in curs de valabilitate. Pentru a verifica lista statelor care permit intrarea pe baza cartii de identitate, lista statelor membre U.E., Schengen si Spatiul Economic Eurpoean, va rugam sa consultati site-ul Politiei de Frontiera http://www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe http://www.mae.ro/travel-conditions.

- Statele membre ale Uniunii Europene care permit intrarea pe teritoriile lor pe baza cartii de identitate sunt: Austria, Estonia, Malta, Slovenia, Bulgaria, Finlanda, Italia, Spania, Cehia, Franta, Letonia, Olanda, Ungaria, Cipru, Germania, Marea Britanie, Lituania, Polonia, Danemarca, Grecia, Luxemburg, Portugalia, Slovacia, Suedia, Belgia, Croatia.

- Accesul cu cartea de identitate mai este permis in urmatoarele state: Macedonia (90 zile), Muntenegru (30 zile), Serbia (90 zile), Norvegia (daca cartea de identitate romaneasca valabila este emisa dupa anul 2009, in care este specificata cetatenia romana. Cartile de identitate romanesti emise inainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de calatorie in Norvegia).

- Pentru toate celelalte state din afara Uniunii Europene si pentru acele state pentru care cetatenii romani nu au nevoie de viza de intrare, accesul se face pe baza pasaportului valabil cel putin 6 luni de la data terminarii calatoriei. Pentru a consulta lista statelor pentru care nu este necesara viza de intrare accesati site-ul Politiei de Frontiera www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.

- Pentru tarile in care cetatenii romani au nevoie de viza de intrare, este necesar pasaportul valabil cel putin 6 luni de la data terminarii calatoriei. Anumite state nu permit accesul cu pasaport temporar sau nu aplica vize pe pasaport temporar, de aceea va rugam sa consultati serviciul consular al tarii in care intentionati sa faceti deplasarea. De asemenea anumite companii aeriene nu acepta imbarcarea in baza pasapoartelor temporare (dintre acestea mentionam Qatar Airways).

- Tinerii casatoriti - documentele individuale de calatorie nu trebuie sa fie cele anulate urmare a casatoriei civile!

- Va rugam sa va asigurati ca documentele de calatorie, cartea de identitate sau pasaportul, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de siguranta.

- Agentia organizatoare nu are nici o raspundere in situatia in care autoritatile de frontiera nu permit accesul calatorului pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu are nici o responsabilitate daca calatorului nu i se permite parasirea teritoriului unei tari de catre autoritatile de frontiera din statul respectiv. In aceste cazuri, calatorului nu i se mai restituie contravalorea excursiei.

 


Conditii de calatorie pentru minori:


Conform reglementarilor in vigoare, minorii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii pentru a fi lasati sa iasa din tara:

- Sa calatoreasca cu cel putin un adult insotitor;

- Sa aiba asupra lor acordul ambilor parinti (sau al parintelui care nu-i insoteste) legalizat la notariat;

- Daca celalalt parinte a decedat, este necesara o copie dupa actul de deces;

- Daca parintele care iI insoteste este divortat si are hotarare judecatoreasca definitiva prin care i s-a incredintat minorul, este necesara o copie dupa actul de divort si hotararea judecatoreasca;

- Adultul care-i insoteste, in cazul in care acesta nu este unul dintre parinti, trebuie sa aiba cazier judiciar pe care sa-l prezinte la frontiera.

 


TRANSPORT AUTO


Cetatenii care parasesc tara cu o masina ce nu se afla in proprietate personala, trebuie sa indeplineasca conditiile de trecere a frontierei valabile pentru fiecare stat; in majoritatea cazurilor este nevoie de:

- Imputernicire din partea proprietarului masinii (in cazul persoanelor fizicelegalizata la notariat si tradusa);

- Deoarece unele state au conditii speciale, calatorii trebuie sa se informeze la Politia De Frontiera: tel. 021.9590 sau website http://www.politiadefrontiera.ro/

 

 

TRANSPORT AERIAN


Transportatorul aerian, fara a cere acordul agentiei de turism, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agentia nu este raspunzatoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o alta ora decat cea inscrisa in programul turistic. Pentru aceste intarzieri, compania aeriana este obligata sa asiste calatorii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problema privind operarea zborului si actiunile adiacente acestuia intra in competenta si responsabilitatea transportatorului.
- Biletul de avion reprezinta contractul de transport intre compania aeriana si persoana inscrisa pe bilet.
- Rezervarile si biletele de calatorie sunt nominale.
- Check-in-ul se inchide cu 45 de minute inainte de ora de decolare.
- Va rugam verificati pe http://www.politiadefrontiera.ro/ sau la telefon 021.9590 daca indepliniti conditiile de iesire din tara.
- In cazul modificarilor de date, ruta sau nume, va rugam sa contactati agentia noastra sau compania aeriana pentru a afla conditiile in care se pot face aceste modificari.
- Va sfatuim ca la intrarea in posesia documentelor de calatorie sa verificati corectitudinea datelor inscrise pe acestea (nume, date de calatorie, destinatie).
- Nu ne asumam responsabilitatea pentru nici o sesizare ulterioara momentului inmanarii documentului de calatorie si nici pentru rezervarile efectuate in urma unei solicitari eronat formulate de catre client.
- Prezentarea la ghiseul de imbarcare din aeroport se face cu cel putin 2 ore (unele companii cer prezenta cu 3 ore) inainte de plecarea cursei. Orarele tuturor zborurilor cat si tipurile de aparate de zbor sunt cu titlu informativ si pot fi supuse modificarilor. In cazul unor modificari calatorii vor fi contactati cu 2-3 zile inainte de plecare pentru a li se reconfirma orarul de zbor. Sfatuim calatorii sa nu isi ia niciun angajament important inziua plecarii, in ziua sosiriisauin ziua imediat urmatoare si sa se asigure de prezenta la aeroporturi cu minim 2 ore inainte de decolare. De asemenea agentia recomanda calatorilor contactarea acesteia cu 24 ore inainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor, loc imbarcare, etc.).
- Greutatea maxima admisa in general a bagajelor de cala este de 20 kg / persoana. Pentru fiecare kg de bagaj in plus fata de cele admise, pasagerul va plati o taxa suplimentara.
- Pasagerii sunt rugati ca inainte de predarea bagajelor la ghiseu sa-si asigure personal inchiderea (incuierea) acestora. Eventualele lipsuri / furturi de obiecte personale din bagaje se vor reclama la ghiseul specializat din aeroport.

 

 

TRANSPORT NAVAL (CROAZIERE):


Uneori, destul de rar dar nu exclus, linia de croaziera poate modifica din motive ce tin de siguranta navigarii numarul cabinei dumneavoastra si locatia acesteia pe punti (fie pe o punte inferioara, una superioara, mai spre pupa sau spre prova, etc.) dar cu o cabina de aceeasi categorie ca si cea rezervata de dumneavoastra caz in care nu veti fi despagubit in nici un mod avand in vedere ca este vorba de acelasi tip de cabina ca si cel rezervat. Alteori, destul de frecvent si prin simetrie, linia de croaziera va putea modifica categoria cabinei dumneavoastra (in special la cabinele din categoria garantata) cu o cabina superioara ca cea rezervata de dumneavoastra, operatie denumita upgrade, caz in care dumneavoastra nu va trebui sa platiti diferenta de categorie, fiind un bonus din partea liniei.
Este posibil uneori, ca in timpul croazierei sa nu se ancoreze in unul sau mai multe porturi de escala din itinerariu din motive ce tin de conditiile meteorologice nefavorabile, din cauza unor evenimente geo-tectonice, socio-politice, etc. din tara sau portul respectiv, sau din orice alte cauze neprevazute, in acest caz capitanul, din motive ce tin de siguranta navigarii si in baza autoritatii exclusive ce o are privind siguranta pasagerilor, va decide solutii alternative diferite si permise de normele internationale, caz in care calatorii nu vor putea solicita nici un fel de despagubiri legate de croaziera sau alte servicii colateral-conexe croazierei. Situatiile de mai sus cad sub incidenta clauzei de forta majora, dar nu limitativ, alaturi de altele nespecificate aici.

 

 

INFORMATII REZERVARI:


- In cazul sejururilor externe cazarea se face incepand cu ora 14,00 pana la ora 18,00, a zilei de intrare si se termina la ora 12.00 a zilei de iesire, inscrise pe voucher.
- In cazul sejururilor interne cazarea se face incepand cu ora 18,00 (litoral) si 14,00 (restul destinatiilor) a zilei de intrare si se termina la ora 12,00 a zilei de iesire inscrise pe voucher.
- In momentul cazarii, recomandam calatorului sa solicite receptionerului tarifele extra ale serviciilor si facilitatilor (ex: minibar/frigider, seif, aer conditionat, prosoape la piscina, etc), pentru care acestia incaseaza taxe suplimentare

STOP SALE: situatia in care o unitate de cazare nu mai are disponibilitati pentru o anumita perioada, deci nu mai primeste rezervari, nemaiputand sa le confirme; in acest caz nici pentru rezervarile confirmate nu se mai accepta modificari; orice modificare inseamna anularea rezervarii initiale, aplicandu-se conditiile de penalizare de la momentul respectiv.

NO SHOW: regula internationala ce stabileste ca toti calatorii trebuie sa respecte programul de cazare din prima zi de sejur si anume in ziua de intrare sa se prezinte la hotel pana la maxim ora locala 18:00; in caz contrar camerele sunt considerate disponibile si pot fi revandute la fata locului; se aplica si pentru cazari ulterioare datei de intrare (a doua zi/treia zi s.a.m.d de sejur); pentru a se evita aceste situatii calatorii trebuie sa sune la hotel sau sa anunte agentia de intarzierea la cazare.

OVERBOOKING: situatia in care o unitate de cazare confirma spatii peste capacitatea sa de ocupare; in acest caz agentia, prin reprezentatul local, va pune la dispozitia calatorilor spatii de cazare similare ca si categorie si conditii de confort, iar in cazul in care nu se pot asigura decat spatii de categorie inferioara, va rambursa diferenta de pret.

EARLY BOOKING: rezervari facute cu mai mult timp inainte de intrare, care au aplicate reduceri speciale, in anumite conditii de plata si gestionare; de regula nu permit nici o modificare (de data, de nume, etc.), orice modificare ulterioara adusa rezervarii (daca se accepta) duce automat la pierderea reducerii.

newsletter

Vrei sa primesti periodic cele mai bune oferte?

Consultantii Captain Travel va recomanda

Circuit India - Goa

Circuit India - Goa

Circuit India - Goa

Circuit India - Triunghiul de Aur - Goa 2019. Pret: 1495 euro/ pachet. Pachetul include: bilet de avion dus-intors, 11 nopti cazare cu demipensiune, o plimbare cu elefantul, etc.
Descopera ofertele

de la 1495

ANTALYA Vara 2020

ANTALYA Vara 2020

ANTALYA Vara 2020

Oferte sejur Antalya 2020. 10-40% Reducere Early Booking Antalya 2020! Pret de la 382 euro/ sejur 7 nopti, zbor si taxe aeroport incluse. NOU: pachete charter cu plecare din CONSTANTA!

Descopera ofertele

de la 382

Disneyland VARA 2020

Disneyland VARA 2020

Disneyland VARA 2020

Oferte sejur Disneyland 2019 - 2020. Perioada: Decembrie 2019 - Septembrie 2020. -25% Reducere Early Booking. Bonus: DEMIPENSIUNE! Tarife de la 347 euro/ 3 nopti cazare + 4 zile bilete intrare in ambele parcuri. 
Descopera ofertele

de la 347